Baza Kodów i Tipsów do Gier.

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z |

SimFarm

1. Przy pierwszym uruchamianiu gry (Start) należy wybrać jeden z regionów,
możliwie równinny. Zaleca się wybierać regiony centralne lub położone
na wschód od centrum. Na początek nie należy uprawiać żadnego obszaru
nadmorskiego, ponieważ warunki pogodowe są tam bardzo niedobre.

2. Początkującym zaleca się wyłączyć opcję "klęski żywiołowe" (Disasters
ustawić na Off).

3. Kapitał startowy w wysokości 40 tys. USD powinien wystarczyć na
najważniejsze wydatki.

4. W pierwszej kolejności należy zakupić następujące rzeczy:

2 traktory,
2 opryskiwacze,
1 pług mechaniczny,
1 siewnik,
1 ciężarówkę z przyczepą,
1 kombajn zbożowy,
1 duży silos,
1 dużą stodołę (mającą 12 stanowisk składowych),
3 beczki z rozmaitymi chemikaliami.

5. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że mały silos jest tańszy,
ale w ostatecznym efekcie okazuje się on mniej rentowny. Cztery małe
silosy kosztują łącznie 3200 USD, podczas gdy duży silos (równoważny
czterem małym) kosztuje zaledwie 2400 USD.

6. Do uprawy pól należy stosować odpowiednie chemikalia i we właściwym
czasie, aby utrzymać (a nawet poprawiać) stan zasiewów.

Użyźnianie - nawozami
Środki grzybobójcze - aby rośliny nie "chorowały"
Herbicydy - na chwasty
Pestycydy - przeciwko inwazjom szkodników

7. Należy całkowicie zrezygnować z hodowli bydła. Wprawdzie malutkie,
kwiczące prosiaczki są milusie, ale zysk w porównaniu z rolnictwem
jest bardzo mały. Zwierzęta ponadto stanowią pewien czynnik ryzyka,
ponieważ mogą wyrwać się na swobodę i stratować pola.

8. Najwięcej pieniędzy można zarobić, jeśli w pierwszym półroczu uprawia
się truskawki, a w drugim - pomidory.

9. Należy równo obsiać trzy pola, stosując się do poniższych wskazówek:

W większości regionów, gdzie opady są stosunkowo duże, należy wykopać
rowy, którymi będzie spływać nadmiar wody.

W regionach cieplejszych i bez opadów, rowy służą do nawadniania pól.
Trzeba wtedy dokupić pompę wodną.

Od samego początku gry należy planować uprawy. Pola powinny być zawsze
położone jedno obok drugiego, rozdzielone jedynie drogami. Należy
pamiętać, aby rowy były drożne.

10. Dla początkującego gracza dobrym rozwiązaniem jest korzystanie
z biura (Farm Bureau).

11. Nie spieszyć się ze sprzedażą truskawek, trzeba poczekać na dobrą
cenę. Wartość określonych gatunków zależy od pory roku.

12. Kilka wskazówek dla niecierpliwych hodowców poziomek:

Przechować nieco dojrzałych truskawek w silosie uważając, aby truskawki
miały klasę jakości A i wysoką ocenę (High).

Przy bardzo niskiej cenie (np. 5 tys. USD) należy skorzystać z "Quit"
i postąpić według wskazówek na ekranie. Aktualny stan gry trzeba
oczywiście zapisać.

Po ponownym uruchomieniu gry - załadować ostatni zapis. Teraz po
wybraniu opcji "Sell" (sprzedaż) - cena truskawek będzie wspaniała,
podskoczy do 10 tys. USD! Można wielokrotnie korzystać z tej możliwości
dorobienia pieniędzy.

13. Mając już wystarczający kapitał, można szybko rozbudować swoją
wiejską zagrodę i dokupić więcej ziemi, ale nie kupować zbyt wielu
terenów pod pola uprawne, ponieważ szybko wzrosną podatki. Należy
powiększyć swoje silosy i dokupić więcej maszyn rolniczych, aby nie
pożyczać ich w mieście (to kosztuje!).

14. Unikać pożyczania pieniędzy w Banku - komornik w zagrodzie to
"raczej" niemiła sytuacja.

15. Gdyby któreś z poletek ("lupa") jeszcze na parę tygodni przed żniwami
wykazywało stan "X-Bad", należy użyć funkcji "Cut" i uprawiać na nim
coś innego.

16. Samolot opylający można kupić po raz pierwszy dopiero wtedy, gdy
w osadzie będzie lotnisko. Rozwój wioski zależy od stanu farmy. Jeśli
gmina będzie mogła, dzięki wpływom z podatków nabyć ziemię - odbędzie
się głosowanie, w jaki sposób ją wykorzystać:

na cele mieszkaniowe,
pod pawilony handlowe,
na budowę lotniska,
na rodeo.

Pamiętajcie, że miasto nie jest wyłącznie do waszej dyspozycji!

Najbardziej opłacalna jest plantacja truskawek. Nigdy nie stracisz.

Gdy potrzebny jest teren, a pokrywa go woda, to zakryj go drogą. Potem
to sprzedaj i kup teren z rzeką. Woda zniknie, a pojawi się ziemia.

Stare Gry do ściągnięcia!
Wejdź >>>

Copyright by Stare-Gry.eu & Stare.e-Gry.net : Wszelkie Prawa Zastrzeżone!
Gry Online