Baza Kodów i Tipsów do Gier.

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z |

Master of Magic

W Gamblerze 1/95 opublikowaliśmy dokładny opis gry Master of Magic.
Pozostawiliśmy Wam radość samodzielnego odkrywania kilkuset czarów
(zresztą sam program dość dokładnie je tłumaczy). Dzisiaj jednak,
z myślą o osobach zagubionych nieco w gąszczu magii, opiszemy
działanie kilkunastu ważnych zaklęć - redakcja

Magia ogólnie dostępna:

Awareness - zastosowanie tego czaru pozwala na ujawnienie na mapie
wszystkich wrogich i neutralnych miast

Detect Magic - po rzuceniu tego czaru w każdej chwili można
sprawdzić, jakie zaklęcia przygotowywują przeciwnicy

Disjunction - niszczy działanie jednego z wrogich globalnych
czarów, jednak nie zawsze skutkuje

Summoning Circle - przenosi magiczny krąg do dowolnie wybranego
miasta. Ma to znaczenie, ponieważ wszelkie
przyzywane istoty pojawiają się wyłącznie
w mieście z magicznym kręgiem

Magic Spirit - przyzywa ducha, który wysłany do węzłów magii
będzie pobierał z nich moc

Magia Śmierci:

Dark Rituals - zwiększa moc generowaną przez ośrodki kultu
religijnego, ale zmniejsza przyrost naturalny
w mieście i powoduje wzrost liczby
niezadowolonych mieszkańców

Wall of Darkness - doskonały czar ochronny dla miasta. Jednostki
znajdujące się w mieście chronionym przez Mur
Ciemności nie mogą być atakowane z dystansu
(bronią i działaniem magii)

Drain Power - osłabia moc wrogiego maga, można go pozbawić w
ten sposób zdolności rzucania czarów

Lycantrophy - zwykła jednostka zostaje przemieniona w oddział
wilkołaków

Black Sleep - wróg zasypia na czas trwania walki. Nie broni
się, nie porusza i nie atakuje. Czar ten nie
działa na potężniejszych przeciwników

Black Channels - poprawia cechy jednostki

Zombie Mastery - każda zabita jednostka wroga zmienia się w
zombie stające po stronie maga, który zastosował
ten czar

Animate Dead - przywraca do życia własny lub wrogi oddział

Death Wish - wszystkie jednostki wroga na obu planetach muszą
obronić się przed tym czarem bądź giną

Eternal Night - cały świat zostaje poddany wpływowi czaru
Darkness

Pestilence - zsyła plagę na wrogie miasto, w każdej turze
populacja miasta maleje

Magia Natury:

Change Terrain - umożliwia zmiany ukształtowania terenu (góry zamienia
na wzgórza, lasy na pola itp.)

Transmute - umożliwia zmianę charakteru kopalń (np. żelazo na
złoto)

Nature Awareness - tak jak Awareness, ale odkrywa całą mapę i
pokazuje położenie wrogich jednostek

Path Finding - oddział potraktowany tym czarem zyskuje zdolność
wędrówki w każdym terenie za cenę 1 punktu ruchu

Web - gęsta pajęczyna omotuje wroga. Nie może wykonać
ruchu, ale może bronić się przed atakiem

Earth to Mud - spory obszar miejsca walki zmienia się w bagno.
Każda jednostka może się ruszyć tylko o jedno pole

Magia Czarodziejska:

Phantom Warriors - pozwala na wezwanie w czasie bitwy oddziału
wojowników. Żaden zwykły oddział wroga (czyli nie
potwory), nie mający odporności na iluzję, nie
ma najmniejszych szans w walce z fantomowymi
wojownikami

Floating Island - kreuje wyspę, która może posłużyć do przewozu
wojsk przez morza

Wind Walking - jednostka, na którą rzucono ten czar, zyskuje
zdolność latania i, co najważniejsze, zabierania
ze sobą innych oddziałów

Counter Magic - bardzo ważny czar bitewny. Powoduje, iż przeciwnik
nie jest w stanie używać magii w czasie walki

Enchant Road - zmienia drogi normalne w drogi magiczne, podróż
po których nie zabiera punktów ruchu

Spell Blast - jeżeli wrogi czarodziej jest w trakcie rzucania
czaru, to zastosowanie Spell Blast zmusi go
do rozpoczęcia pracy na nowo

Spell Binding - odbiera czar globalny wskazanemu czarodziejowi
i jego działanie przekazuje rzucającemu czar

Supress Magic - likwiduje wszystkie czary globalne przeciwników

Flying Fortress - unosi fortecę czarodzieja ponad chmury. Od tej
chwili mogą ją atakować tylko wojska latające

Time Stop - zatrzymuje czas, wrogie oddziały tracą możliwość
ruchu

Magia Życia:

Just Cause - zwiększa sławę czarodzieja, a więc, co za tym
idzie, tempo zgłaszania się bohaterów i najemników

Planar Seal - uniemożliwia podróże pomiędzy Myrrorem a Arcanusem.
Jest to czar globalny, działanie którego można
zlikwidować tylko zaklęciem Disjunction

Incarnation - przyzywa świetnie wyszkolonego bohatera

True Sight - daje odporność na ataki iluzji

Invulnerabity - odporność na ciosy

Crusade - wzrasta stopień doświadczenia jednostek. Skumulowanie
działania tego czaru i zdolności Warlords może
spowodować awans armii do stopnia championa

Prosperity - wydatnie zwiększa dochody miasta

Mass Healing - uzdrawia za jednym zamachem wszystkie oddziały
biorące udział w bitwie

True Light - zwiększa zdolności oddziałów na czas walki. Czar
Heavenly Light - to udoskonalona wersja True Light.
Dla Maga Śmierci podobne będą Darkness i Cloud of Shadow

Magia Chaosu:

Chaos Rift - atak na miasto, zarówno na znajdujące się w nim
jednostki, jak i budynki. O wiele silniejsza odmiana
tego czaru to Call the Void

Shatter - likwiduje zdolności ataku i obrony u przeciwnika,
jednak rzadko zadziała

Doom Mastery - wszystkie nowo tworzone wojska nabywają automatycznie
ekstra umiejętności

Wall of Fire - otacza miasto ścianą ognia, każda jednostka chcąca
przez nią przejść, odniesie obrażenia

Flame Strike - jeden z niewielu czarów bitewnych, pozwalających
na jednoczesne uderzenie we wszystkie wrogie oddziały

Corruption - zamienia jeden obszar na mapie w absolutną
pustynię (niszczy jakąkolwiek produkcję). Zlikwidować
skutki tego czaru potrafią jednostki posiadające
zdolność Purify

Meteor Storm - czar globalny. Od chwili rzucenia go wszystkie
jednostki wroga przebywające poza miastami będą
atakowane przez deszcz meteorów

Immolation - jednostka zyskuje zdolność ogniowego ataku, który
poprzedza walkę wręcz

Warp Wood - pozbawia wrogich kuszników, łuczników i procarzy
możliwości ataku na odległość


Uruchomienie gry przez WIZARDS.EXE JENNY przyspiesza ładowanie
(omija intro).

Na planszy MAGIC wpisanie:

Alt+PWR - każdy dostaje 10000 energii, 10000 złota, wszystkie
czary. (UWAGA: Wszyscy od razu rzucają Spell of Mastery,
więc ostrożnie z użyciem).

Alt+DESTIN - ??? (coś robi, oddam pół królestwa za odpowiedź - co).

Alt+RVL - odsłania mapę, wszystkie jednostki widoczne.

Stare Gry do ściągnięcia!
Wejdź >>>

Copyright by Stare-Gry.eu & Stare.e-Gry.net : Wszelkie Prawa Zastrzeżone!
Gry Online